Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace

Opravy pneumatik a bezpečnost provozu | Karel Hloušek.-vulkanizér 1981-odborné opravy pneumatik

Opravy pneumatik a bezpečnost provozu

Při výběru pneumatik na Vaše vozidlo , dodržuji předpisy stanovené výrobcem pneumatik ,vozidla a zákonné požadavky na: konstrukci pneumatik, index rychlosti, index nosnosti a rozměr pneumatik.

Zákazníci mi někdy kladou tuto otázku:

 

Proč mi tu pneumatiku neopravíte takovou tyčinkou (opravným knotem)? Je to rychlé a hlavně levné! Několikrát mi to dělali jinde v servise. Proč tu pneumatiku sundaváte z ráfku? Chcete na tom dělat schválně více práce, aby to bylo co nejdražší, že?

Tuhle otázku sem tam slyším a je potřeba Vám zákazníkům vysvětlit

PROČ NEPOUŽÍVÁM A NEOPRAVUJI OPRAVNÝMI KNOTY: 
1.protože oprava opravnými knoty slouží jen jako nouzové řešení a         profesionální servis ho nesmí z odborného  hlediska  použít !!
2.protože nevím jestli v plášti nezůstali úlomky cizích předmětů (kámen,   drátek, hřebík...),které je nutné odstranit. 
3.protože bez demontáže pláště nelze určit rozsah poškození a perfektní      utěsnění poškození pneu  je velmi důležité.
4.protože nemám rentgenové oči a nevím jak je vnitřní část pláště skutečně poškozená.
5.protože k zubaři taky nepřijdete a neřeknete mu jak Vám má opravit     zub. On vám ručí za to že Vás pak nebude bolet.
6.protože já ručím za opravu pneumatiky , aby nedošlo k nepředvidatelné    situaci , vinou špatně a neodborně provedené opravy pláště.
7.PROTOŽE SI VÁŽÍM KAŽDÉHO ŽIVOTA A VY VŠICHNI SI VAŽTE NEJENOM TEN SVŮJ, ALE
   VŠECH ,KTERÝCH SE ŠPATNĚ OPRAVENÝ DEFEKT MŮŽE TÝKAT.
 NÁSLEDKY PAK MOHOU BÝT  OPRAVDU TRAGICKÉ.

Takhle vypadá pneumatika po jízdě s pomalým únikem vzduchu. 
Na první pohled OKzničená po defektu
Na venek v pořádku ,po nahlédnutí do vnitřní části  zničená.

Z důvodu pomalého úniku vzduchu došlo k nadměrnému zahřívání kostry pneumatiky a k následnému vydrolení vnitřního pogumování a k celkovému poškození kostry pneumatiky.Pneumatiku již nelze používat v provozu.
Pravidelná kontrola tlaku a celkového stavu pneumatik, Vám  ušetří peníze.Přijďtě,jsem tu pro Vás.


VĚŘÍM, ŽE TYTO DŮLEŽITÉ INFORMACE ,VÁM VYSVĚTLILY PROČ NEPOUŽÍVÁM A NIKDY NEBUDU POUŽÍVAT PŘEDVOLKANIZOVANÉ TYČINKY - OPRAVNÉ KNOTY, KTERÉ VÁM NEMOHOU ZARUČIT 100% BEZPEČNOST.


Provádím montáž, demontáž, huštění,vyvážení a opravy pneumatik s použitím speciálních zařízení a nářadí určených k tomuto účelu.
Při výběru pneumatik dodržují předpisy stanovené výrobcem pneumatik - vozidla a zákonné požadavky:
konstrukce pneumatik, index rychlosti, index nosnosti, rozměr pneumatik.
Před provedením servisního zásahu vždy prohlédnu pneumatiky zvenku i zevnitř.
Dodržuji postupy pro montáž, demontáž, vyvažování a huštění pneumatik, provádím výměnu ventilu.Přihlížím ke specifickým požadavkům vyplývajícím z použití některých speciálních typů pneumatik nízkoprofilové pneumatiky, samonosné pneumatiky (RFT,SSR,Run Flat), samotěsnicí pneumatiky atd. 

Po namontování kola na vozidlo vždy utahuji šrouby/matice kol pomocí momentového klíče, s optimálním nastavením utahovacího momentu podle pokynů výrobce automobilu.

Při každé výměně a opravě pneumatik provádím:
- důslednou kontrolu pneumatik
- výměnu bezdušových ventiků
- kontrolu snímačů tlaku v pneumatikách - systém TPMS
- huštění pneu na předepsaný tlak
- vyvažování pomocí nových vyvažovacích tělísek
- čištění dosedacích ploch ráfku a náboje kola
- čištění dosedacích ploch patky a ráfku
- dotažení momentovým klíčem na předepsaný utahovací moment

OPRAVY PNEUMATIK:
Postup řádné opravy zahrnuje vždy demontáž pneumatiky z disku, pečlivou prohlídku a posouzení opravitelnosti  jejího případného poškození a použití homologovaných opravných materiálů k opravě poškození pneumatiky, jež spadají do limitů a pravidel pro opravy. Opravárenství pneumatik je z hlediska bezpečnosti provozu činnost velmi náročná a zodpovědná, proto ji u nás provádí vždy jen školený specialista.

Pro informaci uvádím výpis z vyhlášky č.102/95 Sb.§21:
odstavec 5:
pláště pneumatik nesmí mít na svém obvodu (oblast koruny,ramene,boku a patky pláště) trhliny nebo poškození ,které obnažují kostru nebo ji narušují. Na plášti musí být všechna poškozená místa trvale opravena.
a
odstavec 9 :
pneumatiky pro vozidla kategorií M a N a jejich přípojná vozidla mohou být opravovány pouze odborně,přičemž se vychází z doporučené normy ČSN 63 1910 , ČSN 63 1912 , NSPP-01-93.Pro nouzové dojetí mohou být provedeny opravy pomocí schválených přípravků aplikovaných vstříknutím do pneumatiky nebo předvulkanizovanými opravnými materiály(knoty) bez demontáže pláště.Je nepřípustné použití duše do neopraveného bezdušového pláště.

Opravy poškození zasahující nárazník nebo kostru je třeba provést metodou vulkanizace za tepla po předchozí podrobné prohlídce a úpravě poškozeného místa pláště. Každá oprava by měla být provedena co možná nejdříve po vzniku poškození, jinak může dojít k rozšíření poškození nebo i zničení pláště v důsledku vnikajících nečistot a vlhkosti

Prořezávání plášťů pro osobní,SUV a dodávkové automobily je zakázáno.