Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace

Na servise se setkáváme s otázkou: | Karel Hloušek.-vulkanizér 1981-odborné opravy pneumatik

Na servise se setkáváme s otázkou:

Proč mi tu pneumatiku neopravíte takovou tyčinkou (opravným knotem)? Je to rychlé a hlavně levné! Několikrát mi to dělali jinde v servise. Proč tu pneumatiku sundaváte z ráfku? Chcete na tom dělat schválně více práce, aby to bylo co nejdražší, že?

 

Tyhle otázky sem tam slyším a je třeba Vám zákazníkům vysvětlit
PROČ NEPOUŽÍVÁM A NEOPRAVUJI OPRAVNÝMI KNOTY:
1.protože oprava opravnými knoty slouží jen jako nouzové řešení a profesionální servis ho nesmí z odborného hlediska použít.
2.protože nevím jestli v pneu nezůstali úlomky cizích předmětů (kamen, drátek, hřebík apod.)
3.protože bez demontáže pneu, nelze určit rozsah poškození a perfektní utěsnění poškození pneu je velmi důležité.
4.protože nemám rentgenové oči a nevím kolik km řidič ujel na podhuštěném kole a jak je pneu uvnitř skutečně poškozená.
5.protože k zubaři taky nepřijdete a neřeknete mu jak Vám má opravit zub. On vám ručí za to že Vás pak nebude bolet.
6.protože já zase ručím za opravu pneumatiky aby nedošlo k nepředvidatelné situaci vinou špatně provedené opravy pneu.
7.PROTOŽE SI VÁŽÍM KAŽDÉHO ŽIVOTA A VY VŠICHNI SI VAŽTE NEJENOM TOHO SVÉHO, ALE VŠECH,KTERÝCH SE ŠPATNĚ OPRAVENÝ DEFEKT MŮŽE TÝKAT. NÁSLEDKY PAK MOHOU BÝT ..........

Takhle vypadá pneumatika po jízdě s pomalým únikem vzduchu. 
Na první pohled OKzničená po defektu
Na venek v pořádku ,po nahlédnutí do vnitřní části  zničená a již nepoužitelná.

Z důvodu pomalého úniku vzduchu došlo k nadměrnému zahřívání kostry pláště a k následnému vydrolení vnitřního pogumování a k celkovému poškození kostry pláště.Takto poškozený plášť již nelze používat v provozu.

VĚŘÍM, ŽE PO TĚCHTO DŮLEŽITÝCH INFORMACÍCH JSTE POCHOPILI PROČ NEPOUŽÍVÁM A NIKDY NEBUDU POUŽÍVAT OPRAVNÉ KNOTY, KTERÉ VÁM NEMOHOU ZARUČIT BEZPEČNÉ UTĚSNĚNÍ POŠKOZENÉ PNEUMATIKY A ODBORNÉ PROVEDENÍ OPRAVY PNEUMATIK.


Pro informaci uvádím výpis z vyhlášky č.102/95 Sb.§21:
odstavec 5:
pláště pneumatik nesmí mít na svém obvodu (oblast koruny,ramene,boku a patky pláště) trhliny nebo poškození ,které obnažují kostru nebo ji narušují. Na plášti musí být všechna poškozená místa trvale opravena (trvalá oprava - vulkanizace za tepla).
a
odstavec 9 :
pneumatiky pro vozidla kategorií M a N a jejich přípojná vozidla mohou být opravovány pouze odborně,přičemž se vychází z doporučené normy ČSN 63 1910 , ČSN 63 1912 , NSPP-01-93.Pro nouzové dojetí mohou být provedeny opravy pomocí schválených přípravků aplikovaných vstříknutím do pneumatiky nebo předvulkanizovanými opravnými materiály(knoty) bez demontáže pláště.Je nepřípustné použití duše do neopraveného bezdušového pláště.

Těsnicí opravárenské spreje nedoporučuji používat pro trvalé opravy, ale vždy jen na dojetí, stejně jako opravy bez demontáže pláště z ráfku za použití předvulkanizovaných tyčinek (knotů).
Opravy poškození zasahující nárazník nebo kostru je třeba provést metodou vulkanizace za tepla po předchozí podrobné prohlídce a úpravě poškozeného místa pláště. Každá oprava by měla být provedena co možná nejdříve po vzniku poškození, jinak může dojít k rozšíření poškození nebo i zničení pláště v důsledku vnikajících nečistot a vlhkosti
Prořezávání plášťů pro osobní automobily je zakázáno.

Přeji Vám příjemnou a bezpečnou jízdu a hlavně šťastný návrat .